Update! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lisette Vos - WaarBenJij.nu Update! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lisette Vos - WaarBenJij.nu

Update!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

04 November 2014 | Vietnam, Hanoi

Het is al weer een poos terug dat ik een blog geschreven heb dus tijd voor een update. Er is de afgelopen tijd weer veel gebeurd. Zoals jullie gelezen hebben is Marloes weer terug in Nederland en zal ik mijn avonturen alleen gaan vervolgen. Ik vind het voor Marloes jammer dat ze haar droom niet niet kan afmaken maar hoop voor haar dat ze snel weer gezond is.

Ik ga na mijn stage nog altijd de drie weekjes reizen zoals m'n plan was maar .....niet alleen! Maarten, mijn broer, zal naar Vietnam komen!! Super gaaf en ik zie er naar uit je op te halen op de airport Maarten! Kan ik je in het echt showen hoe mooi het hier is.

Op stage gaat alles goed. Al blijven de kids een verschikkelijke uitdaging aangezien ik blijf struikelen over het taalverschil. Ik wil ze zoveel leren maar dat lukt dan niet goed. Gelukkig krijg ik van mijn gast organisatie heel veel steun en zo heb ik deze week bijvoorbeeld zelfs drie dagdelen een local volunteer mee om mijn verhaal aan de kinderen te vertalen.
De relatie tussen mij en de juf wordt beter en beter en ik mag op het moment zelfs groepjes lesgeven. Soms is het nog moeilijk om hun niveau helemaal juist in te schatten. Kinderen verschuilen zich ook regelmatig achter de trucjes die ze aangeleerd hebben. Als het werk dan net iets anders wordt en ze geen 'truc' weten loopt het mis. Ze gaan hun oude trucje loslaten op sommen waarbij dat niet gaat.

De juf geeft me gelukkig wel vaker adviezen en blijft steeds herhalen dat ik alles vragen mag. Daar ben k echt blij mee. In het begin was ze zo gesloten dat dat amper ging. Op het moment ben ik bezig voor drie kinderen (die het moeilijkst te begeleiden zijn) een 'profiel' op te stellen zodat ook de volgende volunteers hier steun uit kunnen halen.

Behalve werk staan er deze week ook weer ontspannende activiteiten op t programma. Woensdag, donderdag en vrijdag neem ik deel aan het Grow-project. Ik krijg drie kooklessen van een chefkok van Maison d'Hanoi Ik za l in de les het volgende leren bereiden: bun nen, hoa qua, bun bo nam bo, sinh mang cau, com ga tam ki en ban beo! Opbrengsten komen ten goede voor jonge Vietnamezen met een beperking.

Daarnaast ga ik oefenen voor mijn preformance op het cst festival op 16 november waar ik een Vietnamese dans zal laten zien samen met andere buitenlanders. Stiekem word k toch een beetje Vietnamees!

Voor aanstaand weekend ben ik nog niet zeker van mijn plannen. Ik hoop een tripje te kunnen doen aangezien ik al drie weken niet veel bijzonders meer gedaan heb omdat k ook een paar keer ziek ben geworden of echt heel moe was voor de intensieve weken! Tijd om dat een beetje goed te gaan maken. Zo staan sapa en halongbay nog steeds op mijn wensenlijstje. Hopelijk is t weer nog goed genoeg.

Voor wie trouwens zich afvraagt hoe t weer hier is : Gister was de eerste 'herfstdag'. K denk dat t nog minstens 22 graden was. Een T-shirt en vest was voor mij nog aan de warme kant maar hier verscheen iedereen in dikke truien alsof het al -10 was en met een warme jas. Lachen! Verder begint het wel steeds meer te waaien en soms is er (voornamelijk s nachts) een stortbui.

Nou ik ga maar eens weer stoppen en genieten van de rest van m'n drie uur durende middagbreak :-)

Liefs Lisette

  • 07 November 2014 - 20:14

    Piet En Thea:

    Hi,Lisette leuk weer wat van je te horen. Marloes is inmiddels weer in Nederland waar het nu toch echt wat kouder gaat worden. Vandaag echt een frisse dag winterjas aan en shawl om wel even wennen. Vorige week was het nog wel 10gr. verschil maar het hoort bij de tijd van het jaar. Veel succes met de kookles deze week.Ga je straks thuis ook vietnamees koken?
    Waar koop je dan de ingredienten die je nodig hebt vast niet in Ulft bij de C1000. proef eerst zelf hoe het smaakt dan wil ik het ook wel proeven als het maar geen hond is want dat krijg ik niet door de keel.
    Je stage schiet al flink op, ik ben straks benieuwd naar je verhalen en ervaringen geniet er nog van.
    Leuk voor je dat Maarten met je rond gaat reizen een leuk vooruitzicht voor jullie. Lisette tot volgend verhaal van je . Lieve groeten Piet en Thea.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Per september 2014 zijn wij 4 maanden te vinden in Vietnam voor onze minor!

Actief sinds 04 Juni 2014
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 7377

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 07 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: