Drukke week - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lisette Vos - WaarBenJij.nu Drukke week - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lisette Vos - WaarBenJij.nu

Drukke week

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Lisette

12 Oktober 2014 | Vietnam, Hanoi

Wat is het een drukke maar leuke week geweest. Nadat we de eerste drie dagen van de week stage hebben gehad startte we op donderdag met coaching. Nadat Lisette en ik een allebei coaching hebben gehad zijn we snel op zoek gegaan naar een plek om wat te kunnen eten. Het duurde een tijdje voordat we iets vonden maar uiteindelijk hebben we een soort van soep gegeten en zijn we snel door gegaan naar onze volgende afspraak, een interview met de directeur van het project. Het was een erg interessant gesprek.
Vrijdag hebben we nog een interview gehad, deze keer met de vice- directeur. Hij gaf aan erg blij met ons te zijn en het leuk te vinden dat we een project op gingen zetten. Ook benadrukte hij dat we alles mochten vragen. Het uur dat het interview duurde vloog zo voorbij, hij had erg interessante dingen te vertellen en was niet bang om ook te zeggen wat hij graag veranderd zou willen hebben. Dit hadden wij zeker niet verwacht! Helaas konden we ons interview niet af maken aangezien hij een vergadering had, maar alle vragen die we nog hebben mogen we nog een andere keer vragen.
’s Avonds zijn we uit gegaan in the old quarter. Het was 10-10-2014 ook wel bevrijdingsdag, het was precies 60 jaar geleden dus er zou veel te doen zijn en dat was er zeker! Toen we net aan kwamen zagen we een mooie parade aankomen met draken, verkleedde mensen en zwaaiende soldaten. Ik heb hier erg van genoten. De bedoeling was hierna te gaan eten maar dat bleek moeilijker als verwacht, bijna alle restaurants zaten vol. Na een tijdje gezocht te hebben vonden we eindelijk een restaurant waar we na 10 minuten terecht zouden kunnen. Dit is uiteindelijk bijna een uur geworden. Helaas werd het hierna niet beter en hebben we nog eens een uur op ons eten moeten wachten. Een minuut voordat het vuurwerk begon waren we klaar en zijn we snel een goed plekje gaan zoeken om te kunnen kijken na de show. Wat was dat schitterend! Het duurde een kwartier en ik heb mijn ogen uit gekeken!
Zaterdag ben ik naar Ninh Binh gegaan, ook wel het Halong Bay op het land. Ik zou alleen gaan maar vrijdagavond kwam ik er achter dat een van onze huisgenootjes ook zou gaan. Samen hebben we er een gezellige dag van gemaakt. We zijn begonnen met het bekijken van twee mooie tempels. Na de lunch hebben we een schitterende boottocht gemaakt. Het is amper te beschrijven hoe mooi het daar is! Hierna hebben we nog een fietstocht gemaakt langs de rijstvelden. Nadat we terug waren in Hanoi hebben we gegeten bij een restaurantje waarvoor we door een smal steegje moesten. Ik wist niet goed wat ik er van moest verwachten maar nadat we op de derde verdieping van het restaurant kwamen zaten we op een dakterrasje wat versierd was met bloemen en lichtjes en zag het er erg knus uit. Nog belangrijker: het eten was er heerlijk! Ik zou er graag nog een keer naar toe willen!
Vandaag hebben we een rustig dagje gehad met wat huiswerk en een rondje door de buurt. Zo meteen gaan we nog een film kijken over het project, ik ben er erg benieuwd naar!

Groetjes Marloes

  • 12 Oktober 2014 - 14:36

    Marja:

    Hoi,
    Naast jullie stage maken jullie nog een hoop leuke dingen mee. Ik word steeds benieuwder naar hoe het daar is, over een maandje zijn we onderweg, Geniet van alles,

    groetjes mama

  • 12 Oktober 2014 - 20:22

    Ans :

    zo te lezen heb je het prima naar je zin. Langs het werken doe je ook nog veel leuke dingen. Vooral veel uit eten!!!!
    Geniet ervan

  • 14 Oktober 2014 - 16:47

    Chris En Ria Pluk:

    Hallo Marloes
    Wat ontzettend leuk dat je het zo goed naar je zin hebt in dat verre Vietnam
    Geniet er fijn van samen met iedereen daar
    Het zal een leuke en gezellige tijd zijn waar je je hele leven verder plezier van zal hebben !!
    Over een maand krijg je papa en mama op bezoek , heel leuk om hen ook alles te laten zien
    Voor vandaag gefeliciteerd met mama's verjaardag !

    Een hele fijne tijd nog en tot later
    Pas goed op jezelf
    Heel veel lieve groetjes Chris en Ria

  • 14 Oktober 2014 - 23:19

    Nellie V Bergen:

    Hoi Marloes,
    Wat leuk dat je ook leuke dingen kan doen geniet ervan.Wij hebben ook veel gezien tijdens onze verre reizen en ik heb daar geen spijt van. Ik denk er vaak aan terug als ik iets van die landen op tv zie en dat doe jij straks ook, zeker weten.
    Succes met je stage want daar ben je ook voor gegaan. En wat leuk dat je ouders komen.
    Ik hoorde het zondag je moeder vertelde het. Ik was bij je oma voor het feest van Sjaak.
    Groetjes Nellie

  • 15 Oktober 2014 - 19:04

    Esther:

    Hoi Lisette, leuk verslag! Dat feest en vuurwerk lijkt me ook erg gaaf om te zien! Alleen beetje jammer dat je zolang op je eten moet wachten haha. Veel plezier nog daar en ik kijk uit naar je volgende verslag :-) Liefs Ess

  • 15 Oktober 2014 - 20:16

    Janny:

    Hoi meiden

    Leuk om zo vanuit Nederland jullie ervaringen te kunnen lezen, blijven we toch goed op de hoogte.
    Fijn dat jullie zo enthousiast zijn, succes met de verdere uitvoering van jullie project. veel plezier bij halong bay !!!

    Groetjes Janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Per september 2014 zijn wij 4 maanden te vinden in Vietnam voor onze minor!

Actief sinds 04 Juni 2014
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 7512

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 07 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: