Relax, take it easy ... - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Lisette Vos - WaarBenJij.nu Relax, take it easy ... - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Lisette Vos - WaarBenJij.nu

Relax, take it easy ...

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

01 December 2014 | Vietnam, Da Nang

Lieve allemaal,

De afgelopen twee weken ben ik weer ontzettend druk geweest. Voor school loopt alles ineens echt heel goed op het project en ik kan trots zeggen dat het eindproduct zo goed als af is. Alleen het typwerk voor de schoolopdrachten moet echt nog even hard aan gewerkt worden. Mijn teacher zei me vorige week erg dankbaar te zijn en de kids vinden mijn ontworpen hoekje geweldig. Ze zijn erg gemotiveerd samen te leren. Eén van de troublemakers van de klas wil zelfs samen met me leren, terwijl hij eerst absoluut niet maar me luisteren wilde. Nu heb ik het tegenovergestelde probleem: Hij wil niet meer uit m'n instructiehoekje en blijft me maar aanklampen of hij leren mag, hoe lachen!
De avonden bij de huismoeder zijn ook erg leuk, ik merk nu pas hoeveel ik me aan alle kinderen ben gaan hechten en zij aan mij. Ik had wat dingen meegenomen om mee te spelen en zelfs de kinderen uit de andere huizen weten me te vinden op de woensdagavonden en spelen graag in en om het huis. Het gaat nog moeilijk worden om gedag te zeggen over twee weken.

Behalve drukte om school had ik besloten even rustmomenten voor me in te gaan bouwen en de rem er op te gooien in het weekend. Ik merkte dat het even een loopje met me begon te nemen en dat is toch niet de bedoeling als ik hier in het mooie Vietnam zit. Zo heb ik vorig weekend bijvoorbeeld genoten van Da Nang en Hoi An. Ik was uitgenodigd daar Daan en Ha om ze op te zoeken, super gastvrij, en zo zat ik na een vlucht van 1.15u al in midden-Vietnam. De drie dagen vlogen zo voorbij. Als je een idee wilt hebben van de omgeving daar kan je de foto's op fb checken.

De vrijdag dat ik in Da Nang aan kwam, heb ik gebruikt om Da Nang te verkennen. Eerst ben ik op aanraden van Daan naar a la carte geweest, een restaurant op de 23e verdieping van n gebouw met het mooiste overzicht over Da Nang en later heb ik over het strand gewandeld en in een toeristische fiets me lui rond laten fietsen langs de highlights. Da Nang heeft veel mooie bruggen om te zien en is vergeleken met Hanoi veel schoner, rustiger en moderner. De sfeer daar voelde voor mij veel gemoedelijker. Het weer was helaas niet heel helder, maar al oh zo veel beter dan in Hanoi. Het scheelde zeker 5 graden en t was op dat moment zo'n 26 graden.

De dag er na was het zelfs zeker 30 graden in Hoi An. Daan en ik gingen er op de motorbike heen en dat was erg leuk omdat je de omgeving dan goed kan zien. De rijstvelden met buffalo's , leuke kleine geleurde huisjes...wauw. Hoi An is echt heel kleurrijk, sfeervol en ook toeristisch. Shop till you drop en een prachtig strand met helderblauwe zee. Drankje doe, hapje eten, kleurtje opdoen.... Het voelde echt als een tropische mini-vakantie. Zon, zee, muziek, stappen! Relaxen! Daan en Ha echt super bedankt!

Dit weekend was er ook genoeg te beleven! Zaterdag ben ik naar het vrouwenmuseum geweest met Paulina en zondag had ik een overvol programma die bestond uit een heel speciaal kerkbezoek met lunch (confirmatie van de vrijwilligster die me Vietnamese les gaf), een bioscoopbezoekje (Hungergames! aanrader) en een etentje in de avond. Ik vond het een ontzettend speciale dag dat Fieke, Esroa en ik voor de kerkdienst uitgenodigd waren en konden zien hoe hier een Angelicaanse mis er uit zag en het belangrijke moment konden meevieren.

Aan het eind van deze week gaan Fieke en Esroa reizen en zal ik nog een 1,5 week zonder mijn roomies hier aan de slag zijn. Zij gaan alvast reizen en ik hoop dat ze gaan genieten en een mooie reis hebben. Langzaamaan komt het eind van het hele avontuur in zicht. Vanaf 18 december staan er voor mij ook nog drie mooie weken in het vooruitzicht om met Maarten te reizen en Kerst en Oud en nieuw hier te gaan vieren...hopelijk vanaf het warme strand ;)

Tan Biet,
Lisette


  • 01 December 2014 - 16:16

    Piet En Thea:



    Hi, Lisette

    Wat fijn dat je nu echt aan het genieten bent ondanks dat je nog druk bent voor de opleiding.
    Super dat je de kinderen zover hebt gekregen dat ze nu echt wat willen leren. Dus je project is geslaagd, nog even en dan ga je met Maarten reizen en kun je hem veel laten zien.
    Wij maken ons op voor de decembermaand. dat zal deze keer heel anders voor jou zijn maar ook heel bijzonder. Met ons is alles o.k hartelijke groeten van ons allen.
    Geniet er nog van nog bedankt voor je kaart.
    Thea en Piet

  • 01 December 2014 - 16:19

    Jose:

    Bofkont zou ik bijna zeggen als ik niet wist hoe hard het werken is. Mooi dat je de tegenslagen een plek hebt gegeven en een vrolijke blog schrijft.

  • 01 December 2014 - 16:21

    Lisette:

    Hoi Piet en Thea! Dank jullie wel voor jullie berichtje . Wat leuk. Gek idee dat t bij jullie al echt winter sfeer is. Hier lijkt t nog altijd een nl zomer. Gaan jullie nog wat bijzonders met de kinderen en kleinkinderen doen rond Sint? Ik stond er vandaag even bij stil dat t heerlijke avondje al bijna is. Geniet er van. Liefs Lisette

  • 02 December 2014 - 20:18

    'supervisie-maatje' Manon:

    Hee Lisette, super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet er nog een paar weekjes met volle teugen van.. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Per september 2014 zijn wij 4 maanden te vinden in Vietnam voor onze minor!

Actief sinds 04 Juni 2014
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 7371

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 07 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: