Paradise: Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Lisette Vos - WaarBenJij.nu Paradise: Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Lisette Vos - WaarBenJij.nu

Paradise: Halong Bay

Blijf op de hoogte en volg Lisette

19 November 2014 | Vietnam, Hạ Long

Hallo allemaal!

Mijn verblijf in Vietnam schiet al aardig op en gaan de laatste weken stage ineens heel snel en er moet nog zoveel gebeuren! Ik zat (en zit) duidelijk in de stress en ik vond dat het hoog tijd was om meer ontspanning en ik-tijd te gaan nemen.

Afgelopen vrijdag en zaterdag ben ik daarom naar Halong bay geweest. Het spande er eerst al om of het allemaal wel weer door zou gaan door een misverstand over de dag van vertrek maar de avond ervoor kreeg ik dan toch het verlossende woord dat ik de dag erop om 8.00 me mocht melden op de travelagency. Gelukkig maar want ik keek er al sinds ik vertrok naar Vietnam naar uit.

Na een snel ontbijt op naar de bus...maar hij daagde niet echt snel op en ik realiseerde me dat het krap aan zou worden. Shit, dat ga je toch niet menen... en jawel eenmaal in de bus belande ik in een trafficjam en langzaam schoven we Hanoi door. Ik kreeg toch wel lichte paniek! Ik zou het niet halen 8.00 er te zijn en ik overweegde een taxi te gaan pakken maar ook dat zou het probleem niet oplossen dus ik bleef toch maar zitten. Ondertussen maar even gebeld dat ik later kwam en wanneer de bus zou vertrekken. Ik bleek tot 8.30 te hebben. Eenmaal uitgestapt bij de halte sprintte ik langs het Hoakiemmeer op. Dat ging nog wel redelijk soepel ondanks m'n been die nog blauw en pijnlijk was van een ongelukje (lees: motorbike tegen t been gehad tijdens t oversteken).

Uiteindelijk kwam ik misschien net drie minuten eerder aan en kon ik gerust de bus in. Lily van t agency had zelfs wat fruit voor me gekocht , als ontbijt als ik dat nog niet op had. Heel attent. Bovendien had ze nieuws dat ik een upgrade van de boot kreeg, hoe super! In de bus genoot ik van het landschap dat aan me voorbij ging. Buiten Hanoi ziet alles er zo mooi uit. Rijstvelden, buffalo's die het land omploegen, mensen met de typische rieten hoedjes op aan het werk op het veld. Weg stress. Ergens blijf ik toch die Achterhoeker die niet van de drukte van de grote stad houdt en graag de rust en natuur opzoekt.

Rond het middaguur kwam ik aan in Halong bay. Eenmaal op de boot hadden we een heerlijke seafoodlunch en langzaam vaarden we richting Sung Sot cave. De grot was sprookjesachtig mooi. In de rotsen kon je verschillende figuren zien. Bijvoorbeeld draken, een hond, buddha...Hilariteit toen onze reisgroep de 'vinger' zag die rood belicht was en met een beetje fantasie ook als iets heel'fouts' gezien kon worden.

Na dit bezoek hebben we gekajakt terwijl de warmrode zon langzaamaan onder ging en verdween achter de rotsen. Ik zou willen dat dat moment nooit eindigde. 's avonds weer een uitgebreid diner met seafood en onze zelfgemaakte springrolls.
De dag sloten we af met squidfishing en helaas 'geen ontbijt' want tja, wij hadden niks gevangen aldus de reisleider. Het gezelschap waarmee ik ging was erg leuk. Een mix van allerlei nationaliteiten en de avonduren vlogen zo voorbij onder het genot van een heerlijke cocktail.

De dag erna hadden we al vroeg een simpel ontbijtje en bezochten we Soi Sim eiland. Op de top van dit eiland was er een prachtig overzicht over de baai. OP het eiland hebben we nog apen gezien en eenmaal terug van de klim naar de top heb ik een verkoelende duik in de zee gemaakt. Ik kon er wel uren blijven, maar na een 1,5 uur gingen we dan toch weer echt verder. Even een snelle douche en uitchecken en de laatste uren op het dakterras relaxen en kletsen, genietend van het uitzicht en voorbijvarend aan een paar highlights van Halongbay: Fighting cock island, lonely island , finger island, Fighting Cock islet, Dog islet, Dragon, Horse Neck, Buffalo Head islet...Tja fantasie moet je er wel voor hebben! Voordat we weer aanmeerden in de baai hebben we nog een laatste lunch gehad (jawel: met seafood!) en heb ik me voor het eerst aan de oesters en krab gewaagd. Ik moet zeggen, dat was echt lekker!

's avonds rond 17.00 waren we weer terug in Hanoi. Ik werd afgezet bij het meer en liep richting de bus. Onderweg werd k nageroepen. Het bleek de groep Vietnamese studenten te zijn die ik al eens eerder ontmoet had toen ik kaartjes ging kopen voor thuis. Ik werd uitgenodigd met ze te praten en ik besloot nog even een 45 minuten te blijven plakken, daarna een frietje te scoren en eenmaal thuis aangekomen voldaan en volledig relaxed op het bed te ploffen.

Wat een weekend. Geweldig!

  • 19 November 2014 - 22:17

    Piet En Thea:

    Dag Lisette


    Zo jij hebt een superweekend gehad, leuk voor je uiteindelijk ging je toch ook naar Vietnam om veel te zien en het is je gelukt.
    Bedankt trouwens voor je kaart lief van je. Geniet van je laatste drukke stage weken wij hier in Nederland maken ons langzaam op voor de decembermaand. We hebben bij je pa en ma mooie foto's van je gezien wat een mooie natuur. Nogmaals geniet er van en tot volgende keer.

    Groet Thea en Piet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Per september 2014 zijn wij 4 maanden te vinden in Vietnam voor onze minor!

Actief sinds 04 Juni 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 7367

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 07 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: