Een gezellig weekje - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lisette Vos - WaarBenJij.nu Een gezellig weekje - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lisette Vos - WaarBenJij.nu

Een gezellig weekje

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Lisette

06 Oktober 2014 | Vietnam, Hanoi

Het is een erg leuke week geweest. Zaterdag zijn we een naar the old quarter vertrokken voor een massage, na deze heerlijke massage hebben we snel wat gegeten en zijn we na even te hebben genoten van het hoa kiem lake in het donker te zien vertrokken richting het waterpuppettheater. Wat een schitterende show! We hebben veel oude volkslegendes gezien.

zondag zijn we in de middag vertrokken voor een hoofdmassage. 2 ik dachten dat deze maar kort zou duren maar het was ruim twee uur later dat wij totaal onspannen weer naar buiten liepen. Hierna hebben wij nog een snel rondje gemaakt op de markt waar we (helaas) een geroosterde hond aan de spit zagen hangen. Ik ben snel verder gelopen maar Lisette heeft nog even getwijfeld of ze een foto zou maken. Uiteindelijk is er geen foto meer gemaakt en zijn we snel verder gelopen. Er aan terugdenkend krijg ik steeds weer rillingen over mijn rug. BAH...

En toen werd het maandag, eindelijk mijn eerste stage dag. Wat heb ik er van genoten zeg! De tijd vloog zo voorbij. In de klas zitten 15 kinderen. 3 ervan zijn slechthorend/doof. Zij zitten sinds kort in deze klas nadat hun eigen klas werd opgeheven toen de lerares ontslag nam. De kinderen in de klas zijn allemaal van laag niveau maar er zit nog veel verschil in. Dit kan de lessen soms erg moeilijk maken voor de lerares. Ik zie er een uitdaging in haar daarin te gaan helpen.

Ook de volgende dagen heb ik erg genoten van het les geven in 'mijn' klasje! Deze week heb ik al twee keer een korte tijd alleen in de klas mogen werken en doordat de lerares nog een paar taken meer heeft zal dit de komende tijd nog meer voor komen. Ik vind dit helemaal niet erg maar de taalbarrière zorgt wel voor moeilijke en soms zelfs grappige situaties! Ik ben er van overtuigd dat ik de komende tijd veel ga leren en hopelijk de lerares en de kinderen ook nog wat kan leren.

Groetjes Marloes

  • 08 Oktober 2014 - 22:38

    Nellie Van Bergen:


    Hallo Marloes
    Heel leuk om je verhaal te lezen en knap om daar je afstuudeer werk te doen.
    Heb van je Oma gehoord dat je ziek bent geweest maar dat het nu goed gaat, en dat is aan je schrijven ook wel te lezen. En dat je het leuk vind
    Ik ga vrijdag naar Wanroy naar je oma, en zaterdag avond naar het feest van je oom Sjaak
    (is mijn petekind) daar ben ik voor uitgenodigd.
    Zondag voor een verjaardag naar Rijkevoort je oma gaat ook. IK wens je alle goeds met je werk maar geniet ook (zo te lezen doe je dat ook)
    groetjes Nellie (Elst)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Per september 2014 zijn wij 4 maanden te vinden in Vietnam voor onze minor!

Actief sinds 04 Juni 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 7370

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 07 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: