cultureshock, wennen! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lisette Vos - WaarBenJij.nu cultureshock, wennen! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lisette Vos - WaarBenJij.nu

cultureshock, wennen!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

18 September 2014 | Vietnam, Hanoi

Xin ciào!

Ik weet bijna niet waar ik moet beginnen met vertellen. Afgelopen week is er zoveel gebeurd. Ik denk dat ik maar begin bij de zaterdag waarop we een citytour kregen door t oude (toeristische) deel van Hanoi. We hebben als eerst het terrein bezocht waar allee rondom de historie van Vietnam te vinden is. Zo hebben we veel gehoord over Ho Chi Minh en de Vietnamoorlog. Een van de dingen van die dag die me bij blijft was toen iemand van de vrijwilligers vroeg we naar t hoakiem meer wilden omdat t' boring' was waar we waren. Toen we instemden kregen we verontwaardigd de vraag waarom we het saai vonden. Blijkbaar was t dus meer een vraag dan een mededeling. Verwarring al om. Achteraf kan ik er wel om lachen. Soms is het echt zoeken en interpreteren wat er bedoeld wordt en miscommunicatie ligt dus zo op de loer. In en om t museum waren er veel nieuwsgierige mensen die graag met ons op de foto wilden, gek idee he. Dus we hebben hier en daar vrolijk geposeerd. Bij de tempel van literatuur was t werkelijk prachtig. Zo veel mooie beelden en zo'n prachtige oosterse sfeer! Hierna hebben we geluncht met phò, een noodlesoep en hebben we het Hoakiemmeer bezocht. Een prachtige plek in de drukte van de stad om even tot rust te komen. In de verte op het meer was een muziekspel aan de gang en zagen we traditioneel geklede dames hier bij deelnemen. Op het laatst was het tijd om even te shoppen. Ik heb genoten ook van de gesprekken met de locals. Leuk om dingen vanuit een andere invalshoek of cultuur terug te horen. Zondag hebben we niet veel uitgevoerd en maandag was t dan tijd om te beginnen op stage. Helaas was Marloes ziek geworden en kon ze niet mee. Ik denk dat Marloes hier zelf nog wel een berichtje over wil schrijven dus daar zal ik nu even niet over vertellen. Marloes ik hoop dat je snel opknapt!! De eerste dag was ik behoorlijk zenuwachtig. Ik moest plots alleen op pad in het oh zo drukke OV. Alles leek ineens op elkaar. Natuurlijk stapte ik verkeerd uit bij m'n eerste overstap, maar ik was opgelucht toen bus 57 ook op het bord bij deze halte zag. Al met al gaat t nu na een paar keer oefenen heel goed. Op t project help ik in de special educational needs klas waar kinderen zijn in de leeftijd van n jaar of 6 tot misschien 20 ? Ik moet deze week in elk geval erg wennen met de ups en donws die dr bij horen. Vandaag ben ik in de middag en avond op t project en help ik ook de 'housemothers' in de huizen waar de kinderen verblijven. Hopelijk bereik ik het project want t heeft weer flink geregend en geonweerd en gister was de weg al ene waterplas op weg er naartoe. We werden al gewaarschuwd voor overstromingen. Dus ik ben benieuwd. Er gaat een vrijwilliger mee om voor mij dingen te vertalen dus dat is echt weer super!

Liefs lisette

  • 20 September 2014 - 11:58

    Fam. Roes:

    Hallo Lisette,

    Leuk om jullie verslagen te lezen. Zal best moeilijk zijn in het begin! Maar zoals ik lees zien jullie ook hele leuke dingen. Succes met alles en geniet ervan.

    Groetjes de Roesjes uit Didam

  • 21 September 2014 - 11:09

    Thea En Piet:

    Hi. Lissette
    Fijn iets van je te horen, wel spannend allemaal begrijp ik en wat een pech dat marloes ziek is zo wordt je wel voor de leeuwen gegooid in je eentje maar gelukkig zijn de house mothers en vrijwillligers er om je te helpen. Super goed van je om vandaag een dagje uit te gaan geniet er van en we gaan je reis verhalen volgen. Lieve groeten van Thea en Piet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Per september 2014 zijn wij 4 maanden te vinden in Vietnam voor onze minor!

Actief sinds 04 Juni 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 7357

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 07 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: